Acte necesare formalitatilor de internare:
- Biletul de trimitere de la medicul de familie / specialist din ambulator;
- Buletin sau carte de identitate;
- Dovada de asigurat: cupon de pensie, adeverinta de salariat eliberata si vizata de Casa de Asigurari de Sanatate, adeverinta de elev/student;
Drepturile pacientului:
- Pacientii au dreptul la ingrijirea sanatatii la cel mai inalt standard, indiferent de statutul social, varsta, sex, etnie, religie sau convingeri politice;
- Pacientii au dreptul la adresabilitate libera la asistenta medicala, conform prevederilor legale;
- Pacientii au dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea celor care asigura serviciul de sanatate.
- Dreptul de a fi informati in legatura cu starea sanatatii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul si prognoza afectiunii;
- Informatiile trebuie comunicate pacientilor intr-o maniera adecvata capacitatii lor de intelegere. Daca pacientul nu vorbeste limba oficiala, trebuie sa existe mijloace de traducere;
- Dreptul de a fi informat si de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activitati de cercetare / invatamant care implica persoana sa;
- Dupa ce au fost informati asupra tratamentului pacientii au dreptul sa-l accepte sau sa-l refuze;
- Cand pacientii sunt incapabili sa-si exprime vointa si este necesara interventia medicala de urgenta consimtamantul poate fi presupus daca nu exista elemente exprimate anterior de pacient, care sa ateste refuzul consimtamantului;
- In cazul pacientilor fara discernamant, consimtamantul este exprimat in scris de apartinatorul sau reprezentantul legal;
- Pacientii au dreptul de a fi informati asupra facilitatilor de care dispune spatiul pentru asistenta personala, siguranta si confortul sau;
- Dreptul pacientului la intimitate si la confidentialitatea tuturor informatiilor legate de afectiunea sa;
- Pacientii au dreptul de a fi vizitati cu conditia respectarii programului de vizita stabilit de conducerea spitalului si de fiecare sectie in functie de specificul sau;
- Pacientii au dreptul sa primeasca la cerere servicii religioase;
- Dreptul la continuitatea ingrijirilor;
- Pacientii au dreptul de a li se examina si rezolva plangerile intr-o maniera justa, eficienta, prompta si de a fi informati asupra rezultatului;
- Dreptul la ingrijirea cu respect si consideratie fata de valorile, convingerile si intimitatea pacientului;
Obligatiile pacientului:
- Odata internat, sunteti obligat sa purtati pe durata internarii tinuta regulamentara de spital. Personala (dus) imediat dupa ce pacientul ajunge in salon.
- Spitalul dispune de conditii pentru pastrarea unei igiene corporale – va rugam, folositi-va de aceasta oportunitate!
- Sa nu paraseasca unitatea sanitara fara acordul medicului.
- Este interzis consumul de bauturi alcoolice si fumatul in incinta spitalului. In interesul sanatatii Dvs. faceti un mic efort de vointa si lasati-va de fumat!
- Sa respecte Regulamentul de Ordine Interioara al spitalului.
- Va rugam sa respectati unitatea sanitara si sa aveti o atitudine civilizata fata de personalul medical si de ingrijire, precum si fata de ceilalti pacienti.
- Sa respecte programul de liniste intre orele 22:00 – 06:30 si sa pastreze curatenia in incinta spitalului.
- Nu se permite tulburarea linistii, degradarea mobilierului si bunurilor din dotarea sectiei si spitalului.
- Sa respecte toate actiunile privind igiena si curatenia care se desfasoara in spital, inclusiv in saloane (activitatea infirmierelor incepe la ora 06:30). Sa permita aerisirea saloanelor de cel putin 2 ori pe zi, si ori de cate ori este nevoie.
- Sa respecte programul de servire a mesei.
- Sa pastreze alimentele de orice fel numai in frigider (nu pe masa sau noptiera).
- Sa evite convorbirile telefonice dupa orele 22:00, acestea putand fi efectuate numai in cazuri de stricta necesitate.
- Sa vizioneze programele TV fara a deranja ceilalti pacienti.
- Sa achite contravaloarea serviciilor deosebite de cazare si masa conform tarifelor afisate.
- Sa respecte programul de vizita: zilnic 10:00 – 12:30; 15:00 – 20:00.
- Sa foloseasca toate facilitatile din unitatea sanitara cu responsabilitate si atentie, in caz contrar, acestia putand suporta contravaloarea eventualelor defectiuni.