Acte necesare formalitatilor de internare:

  1. Biletul de trimitere de la medicul de familie / specialist din ambulator;
  2. Buletin sau carte de identitate;
  3. Dovada de asigurat: cupon de pensie, adeverinta de salariat eliberata si vizata de Casa de Asigurari de Sanatate, adeverinta de elev/student;

Drepturile pacientului:

  1. Pacientii au dreptul la ingrijirea sanatatii la cel mai inalt standard, indiferent de statutul social, varsta, sex, etnie, religie sau convingeri politice;
  2. Pacientii au dreptul la adresabilitate libera la asistenta medicala, conform prevederilor legale;
  3. Pacientii au dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea celor care asigura serviciul de sanatate.
  4. Dreptul de a fi informati in legatura cu starea sanatatii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul si prognoza afectiunii;
  5. Informatiile trebuie comunicate pacientilor intr-o maniera adecvata capacitatii lor de intelegere. Daca pacientul nu vorbeste limba oficiala, trebuie sa existe mijloace de traducere;
  6. Dreptul de a fi informat si de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activitati de cercetare / invatamant care implica persoana sa;
  7. Dupa ce au fost informati asupra tratamentului pacientii au dreptul sa-l accepte sau sa-l refuze;
  8. Cand pacientii sunt incapabili sa-si exprime vointa si este necesara interventia medicala de urgenta consimtamantul poate fi presupus daca nu exista elemente exprimate anterior de pacient, care sa ateste refuzul consimtamantului;
  9. In cazul pacientilor fara discernamant, consimtamantul este exprimat in scris de apartinatorul sau reprezentantul legal;
  10. Pacientii au dreptul de a fi informati asupra facilitatilor de care dispune spatiul pentru asistenta personala, siguranta si confortul sau;
  11. Dreptul pacientului la intimitate si la confidentialitatea tuturor informatiilor legate de afectiunea sa;
  12. Pacientii au dreptul de a fi vizitati cu conditia respectarii programului de vizita stabilit de conducerea spitalului si de fiecare sectie in functie de specificul sau;
  13. Pacientii au dreptul sa primeasca la cerere servicii religioase;
  14. Dreptul la continuitatea ingrijirilor;
  15. Pacientii au dreptul de a li se examina si rezolva plangerile intr-o maniera justa, eficienta, prompta si de a fi informati asupra rezultatului;
  16. Dreptul la ingrijirea cu respect si consideratie fata de valorile, convingerile si intimitatea pacientului;

Obligatiile pacientului:

  1. Odata internat, sunteti obligat sa purtati pe durata internarii tinuta regulamentara de spital. Personala (dus) imediat dupa ce pacientul ajunge in salon.
  2. Spitalul dispune de conditii pentru pastrarea unei igiene corporale – va rugam, folositi-va de aceasta oportunitate!
  3. Sa nu paraseasca unitatea sanitara fara acordul medicului.
  4. Este interzis consumul de bauturi alcoolice si fumatul in incinta spitalului. In interesul sanatatii Dvs. faceti un mic efort de vointa si lasati-va de fumat!
  5. Sa respecte Regulamentul de Ordine Interioara al spitalului.
  6. Va rugam sa respectati unitatea sanitara si sa aveti o atitudine civilizata fata de personalul medical si de ingrijire, precum si fata de ceilalti pacienti.
  7. Sa respecte programul de liniste intre orele 22:00 – 06:30 si sa pastreze curatenia in incinta spitalului.
  8. Nu se permite tulburarea linistii, degradarea mobilierului si bunurilor din dotarea sectiei si spitalului.
  9. Sa respecte toate actiunile privind igiena si curatenia care se desfasoara in spital, inclusiv in saloane (activitatea infirmierelor incepe la ora 06:30). Sa permita aerisirea saloanelor de cel putin 2 ori pe zi, si ori de cate ori este nevoie.
  10. Sa respecte programul de servire a mesei.
  11. Sa pastreze alimentele de orice fel numai in frigider (nu pe masa sau noptiera).
  12. Sa evite convorbirile telefonice dupa orele 22:00, acestea putand fi efectuate numai in cazuri de stricta necesitate.
  13. Sa vizioneze programele TV fara a deranja ceilalti pacienti.
  14. Sa achite contravaloarea serviciilor deosebite de cazare si masa conform tarifelor afisate.
  15. Sa respecte programul de vizita: zilnic 10:00 – 12:30; 15:00 – 20:00.
  16. Sa foloseasca toate facilitatile din unitatea sanitara cu responsabilitate si atentie, in caz contrar, acestia putand suporta contravaloarea eventualelor defectiuni.